Fiskelycka!

Haamen, i söndags drog jag ut och fiskade med min kära far. Oj, det var många år sedan! Men gud så skoj det var! Vi brukade ALLTID fiska när vi var små. Vi älskade det.

Vi åkte ut till hökensås, där vi gick till sjön Ibbesjön (?). Tog ett varv runt sjön för att hitta en plats som verkade bra!



 Men oj vad fiskarna hoppade. Så vi bytte plats. Och så snart vi kommit till nya stället. Vipps så fick farsan en fisk! Tråkigt nog släppte den så han kunde inte få in den..

Jag for dit som en tok, jag vill ju också få napp.

Vi hittade ett ännu bättre ställe, och på pappas första kast. Så fick han napp.. Som JAG fick dra in..

Den var livlig den rackaren!
Och vi släppte såklart i fisken igen.. :) Så den fick leva vidare.. Och förhoppningsvis, inte nappe på något mer fiskedrag.

 

Sen var det dags för min första fisk denna dagen. Som jag kastade ut, vevade in, tog upp.. Och jaa, ni vet ju vad som händer och hur det går till när man fiskar.


Okeej, denna fisken fick vi faktiskt ta upp och ha ihjäl. Vi skulle faktiskt släppa i stackarn, men han skadade sig när vi skulle ta loss honom, eftersom han fastnade i bryggan och alla sjögräs som var där.
Vi släppte i honom, men han simmade inte iväg..

Så vi gjorde slut på lidandet..

Och på tal om inget, men detta är den första fisk jag faktiskt någonsin vågat håll i! Så det så.
BÅDE PAPPA OCH JAG VAR STOLT.

Jaja, i slutändan hade pappa fått 2 fiskar och jag 3!! Wihooo, jag slog farsan med 1 firre. Och vi tog bara med oss 1 fisk hem.

Kan säga att det var en otroligt rolig söndag!
Och vi hade riktig fiskelycka! Hela 5 fiskar och vi tappade nog en 2-3 st var.. plus ett antal som nappade ( som inte fastnade )

Jaa det var en toppendag!


En glad och fisketrött Sara!


Kommentarer
Postat av: Jenny

va roligt att fiska, det var väldigt längesen jag gjorde det!

2009-09-22 » 12:01:38 URL: http://jennysv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0