Pysselsöndag

vår söndag. Vi städade, och vi städade, och vi städade lite mer. Jag röjde uppe på vinden i vårt förråd. Sebbe snickrade ihop en möbel. Och ja, det blev himla bra. Jag fixade iordning lite på alla rengöringsmedel, och jag kan tala om att vi har en MASSA rengöringsmedel, säkert för flera år framåt. Kalasbra ju.

Jag passade även på att laga mat, inför jobb veckan. blev en stor gryta med köttfärssås. och jag kan lova, den var gudomlig.

Hade i lite andra ingredienser denna gången.
Bland annat:
MER lök än vanligt
purjolök
riven morot
stark paprika krydda
samt en tomatsås, som egentligen skall vara på pizza

Det blev iaf fantastiskt gott. Sen kokade det läääänge i grädde, och jaaa, riktig vispgrädde. Mums!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0