Fortfarande sjuk..

japp, har inte varit en bra vecka alls. Men det är bara att bita ihop så man kan få bli frisk. För tillfället känner jag mig piggare, och har hunnit med att laga lite mat till och med. för äta måste man tydligen göra ävren om man är sjuk.. Och tyvärr har jag ingen som kan laga mat åt mig.. Joo, Sebbe, men han har jobbat och jag kan ju inte gå helt tom i magen ändå.

Idag blev det korvstroganoff med MASSA lök.
en hel gul lök + purjolök. OM jag gillar löK! :D Jag är en riktig lökbrud.


Jaaa, det ser riktigt virdigt ut.. Den hade stelnat till lite, men jag kan lova att den var himla god faktiskt.

Och på tal om det, alltså att jag är en sjukling idag, så fuskade jag lite med matlagningen, provde dendär färdiga korvstroganoff blandningen som man häller i, som har smak. Jag kände dock att jag ville krydda lite utöver det. Men annars smakade den bra, otrolig finurlig sak för lata dagar.
Prova vettja!





MOZZARELLA lyxar till vardagen lite.

Jag har i och med detta förberett inför kvällens mat.
varma mackor med mozzarella.


Lök, körsbärstomater samt mozzarella.
En otroligt god sort på denna mozzarellan. En STOR mozzarella. En stor korv. Ingen ide att köpa små förpakningar, dom är inget goda att äta som dom är. Men denna är fast och fin och är otroligt god att bara skiva upp och äta som den är..

Ingen Euroshopper mozzarella här inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0