Valborg, minipinneträff.


Jag har haft en dunderbra låånghelg.

Torsdag, VALBORG.

Träffade Sara och Kieron efter jobbet. Gick till P4 och lät våra små pinnar springa som tusan. Dom jagade bland annat hare, och det som känns skönt. Är att Santos faktiskt kommer när man ropar, trotts att en hare lockar så. STOLT MATTE!

Vi gick bort till militärernas hinderbana och tränade lite agility med hundarna, lite balans och tunnel träning. Santos tyckte det var roligt, så nu letar jag för fullt efter en agilitykurs! Men vart? Någon som har något förslag?

Sen gick vi vidare till stan, vi var sugna på glass, men hamnade istället på Rådhuscafét och åt en godbit, vovvsingarna skötte sig ypperligt. Satt så fint, dom var ju även väääldigt trötta så inte så kontigt egentligen.

Sedan gick jag hem, med en mycket trött prins. Han la sig och sov påengång.

Jag och Sebbe gick iväg till stan, tänkte käka en godit ute, och vi hamnade på Voda. Där åts det god mat, och vi drack vin och öl. En riktigt trevlig kväll, kikae på lite film och sånt.
riktigt mysig kväll vill jag lova.



Fredag, 1maj

Först och främst, GRATTIS PÅ 20 ÅRS DAGEN TOBBE.

På morgonen så åkte jag och Sara ut till Tibro, skulle kika på lite möbler. Hittade dock ingenting. Därefter så åkte vi ut till fältet för lite lek med hundarna. Hon hade med en bit av en brandslang. Så Santos vart heltokig i den. Det var roigt, och dom blev trötta. Dock rullade sig Santos sig i tokad gammal koskit, han doftade inte hallon kan jag säga.

Sen åkte vi in till stan, var ju strålande solsken så det kunde ju inte bli bättre. Socialtränade hundarna lite på stan, träffade min pappa och hans fru med 2 utav deras Berner Sennen, JOJO och PRILLAN. Santos blev överlycklig så det var skönt.

Sen gick vi och handlade glass och satt vid fontänen och solade oss.

Pressade lite i solen på balkongen därefter, Santos sov som en stock.
På kvällen blev det grillning hos familjen H. Mumsigt. Santos var med och fick leka med killarna lite.

Cyklade med honom hem, och han tycker att det är riktigt kul att springa brevid, han ser faktiskt himla lycklig ut.

Kvällspromenad tillsammans med sara och Kieron! Blev en liten sväng på stan, och vi satt och tittade på folk på en bänk. Trevlig avslutning på kvällen.



Lördag

Försökte sova ut, eller det var iaf tanken. Blev dock inte så, gick på stan med älsk en sväng, sedan upp för lite kaffe på balkongen på Frygiigatan. Trevligt, solen brände så gott på kroppen. Tror jag brände mig lite då. ( brukar faktiskt inte höra till vanligheterna )

Sen körde jag min man och hans kompis och drog därefter iväg till Sara och Kieron. Vi solade oss, och körde lite agility ute med Saras nyinköpta hinder och slalom. Det var roligt. Dock var santos inte superkoncentrerad men han var glad ändå.

Sara fick en extra pinne denna kvällen, då jag skulle på 20 års fest. Så Mr. C vart chockad då han kom från tåget och såg dubbelt.
Santos roade sig med att jaga 7 harar meddans matte var på Tobbes 20års fest. (updaterar om festen lite senare)


Vad har ni allesammans gjort under denna långhelg?


Kommentarer
Postat av: Mia

wow vilken superhärlig helg, så mycket trevligt som ryms i en enda helg, duktigt jobbat!!



Vi har haft underbart väder, utomhus hela tiden från morgon till kväll, grillat och haft oss, bara varit däremellan, härligt och behövligt!

2009-05-04 » 13:16:31 URL: http://fredthevov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0