Blod och konstigheter


Idag har det varit otroligt lugnt på jobbet, iaf hittills så vi har fått hjälpa dom nya att komma igång lite grann. Supernervösa var dom! men jag vet hur det känns, det är inte lätt att börja med något nytt!

Vi har även fått en ny arbetsplats, så vi sitter nu på en ny våning och har det lite "mysigare" än innan kan jag säga. En aning trängre. Men det funkar finfint ändå. Har man bra arbetskompisar så gör det inget om vi sitter på varandra. Vi är ju bara 8 st, så vi har det riktigt mysigt!


På tal om egentligen ingenting så är det förbaskat jädra tråkigt väder idag. Och jag som snart ska hem och gå ut med Prinsen!
O vet ni vad, igår när jag kom hem från jobbet, efter att ha varit hemma på lunschen, ser jag att korven har ett sår på nosen, som är sådär uppskrapat precis intill hans hud. och ett pyttepytte jack. (?) Gick in i rummet han är i för att kolla om det fanns någonting som han kan ha skadat sig på. ( är ju egentligen förbannat petig med att kolla sånt ) Och jag hittade INGENTING han kan ha skadat sig på. Sak samma, det jag egentligen ville säga var att han hade blödit mycket, hela min morgonrock som han har därinne var blodig, så han måste ha "kliat" sig på den när det blödde. Pratade med min syster och hon säger att hundar löder väldigt mycket just på nosen. Så det var nog därför det var mycket blod. (?)

Men korven hade inte det minsta ont, haha han verkade inte bry sig speciellt mycket, han ville mest gå ut!

Det jag däremot tycker är otäckt är ju att det hände när jag var på jobbet. Så det känns lite obehagligt att lämna honom själv igen. hoppas han lever när jag kommer hem!

Saknar Prinsen massor!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Fy vad läskigt :S

Jag fick en sån överaskning i förrgår när jag kom hem. Det var blodfläckar överallt på golven. Så jag fick genomsöka henne för att se vart hon var skadad... sen märkte jag att hon har börjat löpa :D haha

men sånt skrämmer en verkligen!

2009-03-05 » 13:06:05 URL: http://emiliamoberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Förstår att du blev orolig! Usch va otäckt!! Puss på lilla nosen från oss!

2009-03-06 » 16:09:59 URL: http://fredthevov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0