Santos, den stora lyckan.


Santos, min underbara hund! Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig, att skaffa dig var det bästa jag kunde göra. Du fyllde ut det tomma hål i mitt hjärta. Jag kände mig plötsligt hel igen när du kom in i mitt liv.

Vi har haft våra dagar då vi haft det tufft, men ett liv utan dig går itne att föreställa sig. Bara att tänka tanken får mig gråtfärdig och ger mig en sån otäck klump i magen. Älskade hund. ♥

Hur kan en hund ge så mycket lycka?
Hur kan en hund göra en människa så otroligt lycklig?

Det är inte konstigt, Santos gör allt för mig. Är jag ledsen, tröstar han mig. Är jag glad, får han mig ännu gladare. Är jag arg, jaa då försöker han göra mig glad. Han pussar på mig mycket. Bråkar jag med min underbara sambo. Så går Santos emellan, han gillar inte bråk. Han kommer alltid till mig när jag behöver honom. Han läser av alla situationer. När jag mår dåligt och känner mig ledsen för all möjlig skit. Vem finns för mig då? SANTOS. Han vet nog inte själv hur mycket glädje han ger mig. Och under dessa år jag haft honom, utan honom skulle jag nog ärligt talat inte klarat mig så bra.

Det var tufft ett tag, jävligt tufft. Vem var det som gjorde att man kände att livet var värt någonting? Jo, det var min underbara hund. Han ger mig styrka, att klara dagarna. Och jag tänker på min lilla hund massor. Många tycker nog att man är knäpp, - Det är ju bara en hund! För mig är han mycket mer än så! Han är livet. Han är mitt liv.

Visst, som sagt vi har haft våra dagar då ingenting funkat, han är rastlös och jag är svintrött och ledsen och vill bara ligga och gråta. Och ändå, så finner han sig i allt.
Och vi har våra ljusa stunder. Våra underbara promenader, när träningen går skitbra, kontakten sitter där den ska. Och man känner att, jag är allt han har. han skulle inte klara sig utan mig. Att känna sig "behövd" ( missförstå mig inte nu ), är en otrolig känsla. Att få göra någon annans liv bra, det ger mig sån himla glädje..

Jag kände bara att jag behövde skriva av mig endel.

Tack Ingela och Jan för att ni givit mig denna underbara hund. ♥
www.andeless.se

ANDELESS INGO JOHANSSON AF GALADOR♥


Kommentarer
Postat av: Emilia

Alla hundägare får ju inte samma kontakt med sina hundar. Andra kommer närmare, medans andra bara har hunden som en hund. Jag förstår ditt sätt att tänka, och jag håller med -som vanligt- det är inte BARA en hund!

2009-03-26 » 09:46:43 URL: http://emiliamoberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fint skrivet, blir alldeles rörd!! Förstår vad du menar, sån lycka från en sån liten vän, tänk så mycket kärlek det ryms i våra små vovs! Kramisar till er, hela lilla familjen!

2009-03-26 » 09:52:00 URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: rasha

jättefint skrivet sara :')

2009-03-26 » 13:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0