Weight Pull.


Okej, jag vet vad ni tänker. Hur i helvete ska en liten dvärgpinscher klara det, och VARFÖR? Men såhär är det, min lilla krabbat, är inte så kraftig och biffig som han borde vara. Och sen såg jag ett repotage om detta, WEIGHT PULL. För er som inte känner till det är det en sport, där hunden har en dragsele, och ska DRA en "tyngd" . Detta är nog en mer vanlig sport bland Amstaff, Pitbull och liknande muskelösa raser, men just för att bygga muskler är detta otroligt bra, och även för hundens ego. Där dom känner att dom verkligen gör någonting!

Jag tror det är en otroligt rolig sport, och vi ska skaffa oss en dragsele, och en MINIMINI tyngd att träna med framöver, får väl börja med en tom PET flaska! Kommer defenitivt att updatera om det, när vi har vår första tränignsdag.
Önska oss lycka till!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0