Kistan,


Nu är det bestämmt, spegeln skall sitta i hallen! Och som tur var älskade min kära sambo den också! ( kanske inte älskade, men han gillade den )

Igår kväll åkte jag hem till min mor, var länge sedan jag träffade henne så det var supermysigt. Drack lite kaffe och fikade ( jaa, jag unnade mig det ) Jag visade henne lite heminredning som jag är sugen på, så nu har vi bestämmt oss för att gå på Loppis! När, var och hur vet vi inte riktigt ännu. Men det är bara att ringa mormor så löser det sig! Wihooo!

Jag kikade runt i mammas lägenhet, trots att jag egentligen vet exakt vad hon har, men alltid hittar man någonting nytt som man fastnar för. Och det gjorde jag. KISTAN, en gammal, gammal kista som är från min morfars tid! Den är i guld, silver och svart. Ruskigt snygg för att vara så gammal, och i bra skick! DEN TAR JAG! Som tur var hade faktiskt mamma tröttnat på den, så vi lastade ur alla filmer som var i den. Jag är så glad att jag fick den. Den är underbart fin. Det kommer att komma bilder på allt såfort bredbandet kommer ( och det blir nästa vecka )

Jag strosade runt lite till, och hittade en superfin skål. En vit, "tjockis skål" om ni förstår vad jag menar, den har ett brunt band runt kanten och det hänger ner 2 hjärtan ( eller är det 3 st ) längst fram på den. Och jag fastnade för den så påegång ( trots att mamma haft den i en evighet egentligen, så la jag märket till den först idag ). Jag fick den också!

Sen när jag skulle komma hem kom jag på. LJUSTAKAR? Jaaa, vi rotade igenom mammas skåp med en massa ljuslycktor och ljusstakar. Och jag hittade två i guld ( gaaaamla som gatan ) Och två i silver. ( även dom gamla )
Sen hittade jag även 2 st vita ljuslyktor, lite smått slitna, men det var bara snyggt.

Glad som sjuttan när jag satt i bilen påväg hem, och det var såå roligt att sätta upp alla nya grejor. och jag kan säga, KISTAN gjorde sig sååå snygg i vardagsrummet. Den står under vårt stora fönster, och har nu en vit lietn filt på locket ( för santos ) Ska sedan lägga en såndär LUDDE från IKEA på, det kommer bli grymt syggt, och skönt för lilla Prinsen att sitta och titta ut.
JAG ÄR SÅ NÖJD! När älsk kom hem hade jag tänt en massa ljus och alla dom nya gjorde sig så snyggt, känns mer hemtrevlig nu!

LOPPIS NÄSTA!


Kommentarer
Postat av: Mia

Stackars din mamma som blev av med alla sina fina saker!! ;-) hon får komma hem till er ofta och hälsa på grejerna :-D

2009-02-19 » 09:33:24 URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Emilia

Måste säga att du har en grym inredningsstil:)

2009-02-19 » 10:21:27 URL: http://emiliamoberg.blogg.se/
Postat av: Eve

Jaa, loppis ska jag också på ;) finns inget bättre :D:D

2009-02-19 » 15:01:25 URL: http://evelinatapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0