Storhandling, promenad, och mys med älsk!

Denna Tisdagen har varit riktigt mysig.

Efter jobbet, träffade jag Sebbe och Santos. Och vi tog en promenad hem, via ankdammen!
Vi tog bilen upp till billingen, och tog en promenad där. Var faktiskt länge sedan jag promenerade på det sättet tillsammans med Sebbe. Och det skall ske fler gånger. Riktigt mysigt kan jag lova. Och bra för min hälsa och för Santos såklart.

Därefter åkte vi och STORHANDLAD PÅ MAXI, Jaaa, det kan jag verkligen kalla storhandla. Hela frysen och kylen är full. Det är toppenbra!

Väl hemma slängde jag ihop lite varma mackor. Och därefter lagade jag ihop en supersimpel maträtt. Och idag brydde jag mig inte om att det är pasta och sånt.



Men här kommer receptet:
  • Kyckling
  • Matlagningsgrädde
  • Grön Pesto
  • Jordnötter ( rostade utan salt )
  • Solrosfrön
  • Rödlök
  • Tagliatelle pasta

Skär upp kyckligen i små bitar och stek på. Släng i jordnötterna.
Häll där efter på grädden, och låt det små "puttra" lite. Lägg i pesto i önskad mängd, ( beroende på hur mycket smak ni vill ha ) Därefter lägger ni i rödlök och solrosfrön. Sätt på vatten för pastan. Låt kycklingen och såsen stå och "puttra" en liten stund medans pastan koka upp.
Blanda därefter ihop.
KLART!

Simpelt och busenkelt. Och går om inte annat superfort!
MUMMA!
Kanske inte det nyttigaste, men bara man inte tar en dunder portion tror jag inte det är någon fara.


Är nog inte så jättebra på att beskriva ett recept, men hoppas ni förstår. Jag tycker deffenitivt att ni ska testa.

Godnatt allesammans!


Kommentarer
Postat av: Mia

Men va hungrig jag blev med ens, är det inte lunchdags snart hihi



Nu är jag åter från semestern och inne i bloggens värld igen (med mer kontinuitet menar jag), kikar in o säger HALLOJ!

2009-08-26 » 08:03:46 URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej Sara!

Tack för din kommentar! Kul att du hittade till mig :)

Du har oxå en fin blogg, snygg header!!



Jo, murgröna... vet inte riktigt vad jag gör med dom... dom som jag har ute trivs bäst. De ska ha ganska mycket vatten, inte torka ut, bra jord och inte för liten kruka. Jag gödslar lite då o då...speciellt nu på sommarn.

Om du har dom inne, så kan du spraya på lite vatten på dom då o då... gillar fuktig luft ;)

Hoppas du får fason på dom.



Ha d gott!

Kram Hanna

2009-08-26 » 17:15:26 URL: http://hannashantverk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0